Canadian Pairs 2018/2019 Season News and Updates

Status
Not open for further replies.

Sk8mom123

Active Member
Messages
132
I agree, though wouldn’t be surprised if we see some partner changes, especially in Junior.
I agree. If they stay together I think they will move up. They have many nice elements but I do worry about the height and ability for them to get a triple twist so they may also go their separate ways. Its so hard to find good partnerships that have potential. I am interested to see what this team does.
 

Sk8mom123

Active Member
Messages
132
I agree, though wouldn’t be surprised if we see some partner changes, especially in Junior.
I think there will be changes also...I am not sure who with who though but I think there are some mix and matches that would make some nice looking strong teams
 

barbarafan

Well-Known Member
Messages
5,303
They have a beautiful twist...I hope she gets solid landings on the throws though. Maybe its because they are so big it looks like she struggles to hang on. I think this team with some time will be one of the best in the country.
Their throw in the short was really good. The long..not so good..IMO their lifts and some of R/W were the best of competition.
 

Vase

Well-Known Member
Messages
308
I think there will be changes also...I am not sure who with who though but I think there are some mix and matches that would make some nice looking strong teams

Guess it will be a while until we find out what will happen next season.
Looking forward to B/I if the rumors are true.
I like the look of Seniors, juniors have talent and need time but I really want to know what will happen with Patricia Andrew, that was a tough skate to watch.
 

Rock2

Well-Known Member
Messages
3,725
B/B just don't have competitive experience yet so this event was just about getting out there and getting a spot on the national team. I found them really slow here but that was expected. He was visibly nervous but her face was a vision to watch. This will be a striking pair once fully cooked.

I'd like to see them assigned to a winter/spring B event just for the experience because a small injury on her part kept them from competing in the fall.

As for the throws, this has been the weak part of their skating. In their one early comp she was landing gingerly the way Isabelle used to. Not a good look. I'm told they recently changed something technical with their throws and she's now landing them consistently. Someone texted me from practices and said she didn't miss a throw in two sessions.

I would write off any shortcomings in this event to them learning to compete together. They will only get better.
 

couple novice

New Member
Messages
8
Une chose que je ne comprends pas, pourquoi nos représentants junior pour ISU sera deux patineurs senior, n'ont-ils pas décidés de faire le saut au niveau senior, car je trouve dommage que le médaillé d'or et d'argent seront ignorés pour cette compétition. Evidemment qu'ils ont l'âge junior et qu'ils doivent être supérieur aux gagnants du junior mais ils ont choisis de compétitionner dans le senior. Donc respectons leur choix et invitons-les dans des compétitions de niveau senior.
 

couple novice

New Member
Messages
8
excusez ma dernière intervention, il manque des phrases complète: alors je vais réitérer ma question, je ne comprends pas pourquoi que nos représentants à la compétition ISU de cette année seront deux patineurs qui ont patinés au niveau senior, je sais qu'ils doivent-être supérieur aux gagnants du niveau junior mais ce sont eux qui ont gagnés la médailles d'or et d'argent, alors pourquoi les remplacés par des compétiteurs de niveau supérieur soit des seniors et cela même s'ils ont l'âge du niveau junior.
 

RoseRed

Well-Known Member
Messages
2,141
excusez ma dernière intervention, il manque des phrases complète: alors je vais réitérer ma question, je ne comprends pas pourquoi que nos représentants à la compétition ISU de cette année seront deux patineurs qui ont patinés au niveau senior, je sais qu'ils doivent-être supérieur aux gagnants du niveau junior mais ce sont eux qui ont gagnés la médailles d'or et d'argent, alors pourquoi les remplacés par des compétiteurs de niveau supérieur soit des seniors et cela même s'ils ont l'âge du niveau junior.
Je ne comprends pas votre question. Nos représentants à les Championnats du Monde Junior en couples seront Brooke McIntosh & Brandon Toste, et Levesque/Hudon. Les deux équipes ont patinés au niveau junior. Si vous parlez des femmes et des hommes, ce ne pas le bon endroit.
 

Cleo1782

Well-Known Member
Messages
1,347
excusez ma dernière intervention, il manque des phrases complète: alors je vais réitérer ma question, je ne comprends pas pourquoi que nos représentants à la compétition ISU de cette année seront deux patineurs qui ont patinés au niveau senior, je sais qu'ils doivent-être supérieur aux gagnants du niveau junior mais ce sont eux qui ont gagnés la médailles d'or et d'argent, alors pourquoi les remplacés par des compétiteurs de niveau supérieur soit des seniors et cela même s'ils ont l'âge du niveau junior.

Il y a peut-être une certaine confusion parce que les gagnants juniors n'étaient pas inclus en raison de leur âge Je pense qu'il est parfois difficile de comprendre que le monde junior est plus âgé que le niveau national? Désolé mon français est très pauvre. Je peux comprendre mais j'ai du mal à écrire.
Trying to improve my French. Hope this makes some kind of sense lol.:)
 

AngieNikodinovLove

Frangi & Piazza & Paul & Hektor & Theo. Oh My! 😝
Messages
12,671
Pairs selections copied out from: https://skatecanada.ca/2019/01/skate-canada-names-teams-for-2019-isu-championships/

4CC:
Kirsten Moore-Towers / Michael Marinaro
Evelyn Walsh / Trennt Michaud
Camille Ruest / Andrew Wolfe

Junior Worlds:
Brooke McIntosh / Brandon Toste [J2]
Gabrielle Levesque / Pier-Alexandre Hudon [J3]

Worlds:
Kirsten Moore-Towers / Michael Marinaro
Evelyn Walsh / Trennt Michaud

I don't know much about the teams going to Jrs.

Were B&B aged out?
 

Vase

Well-Known Member
Messages
308
I don't know much about the teams going to Jrs.

Were B&B aged out?

Yes they aged out along with C/O who placed first in junior.

My thoughts are, the Junior teams are young and need more time
Some have great potential but could do well with a partner change.
Good experience for the teams chosen for Worlds.
 

Vase

Well-Known Member
Messages
308
Yes they aged out along with C/O who placed first in junior.

My thoughts are, the Junior teams are young and need more time
Some have great potential but could do well with a partner change.
Good experience for the teams chosen for Worlds.

I’ll be clearer-meaning the whole junior field are younger for the most part and could use more time.
 

Sk8mom123

Active Member
Messages
132
I believe he is too old for Juniors but she is now old enough for seniors. They have had injuries as well. I hope they will be sent to a senior B competition as their scores were not high enough to be named to the teams for 4CC and worlds.
What are the minimum scores? Do they have to obtain them in an international competition?
 

Catherine M

Well-Known Member
Messages
13,279
What are the minimum scores? Do they have to obtain them in an international competition?

All ISU championships---Worlds, Europeans/4CC and jr worlds come with min technical scores in order to compete.

For Worlds and Europeans/4CC, you obtain the min scores at senior ISU B internationals or Grand Prix events.
For Jr worlds, you obtain them on the junior grand prix or ISU sanctioned junior events.

You can not mix the jr/sr scores so that's why Conrad Orzel couldn't be named to the Canadian Four Continents team as he has never competed in a senior event.
 

DFO

Well-Known Member
Messages
190
Bonjour Couple Novice,

Je vous ai envoyé une demande de conversation afin de répondre à certaines de vos questions./ I sent you a private conversation invitation to answer some of your questions.
 

ChiquitaBanana

Well-Known Member
Messages
2,034
excusez ma dernière intervention, il manque des phrases complète: alors je vais réitérer ma question, je ne comprends pas pourquoi que nos représentants à la compétition ISU de cette année seront deux patineurs qui ont patinés au niveau senior, je sais qu'ils doivent-être supérieur aux gagnants du niveau junior mais ce sont eux qui ont gagnés la médailles d'or et d'argent, alors pourquoi les remplacés par des compétiteurs de niveau supérieur soit des seniors et cela même s'ils ont l'âge du niveau junior.
:mitchell::huh::duh:
 

ChiquitaBanana

Well-Known Member
Messages
2,034
Il y a peut-être une certaine confusion parce que les gagnants juniors n'étaient pas inclus en raison de leur âge Je pense qu'il est parfois difficile de comprendre que le monde junior est plus âgé que le niveau national? Désolé mon français est très pauvre. Je peux comprendre mais j'ai du mal à écrire.
Trying to improve my French. Hope this makes some kind of sense lol.:)

That was A1! Good job!

Now back onto the topic... There is certainly confusion as Matte/Ferland are not going tp junior Worlds. I wonder where the poster got her info...
 

DFO

Well-Known Member
Messages
190
That was A1! Good job!

Now back onto the topic... There is certainly confusion as Matte/Ferland are not going tp junior Worlds. I wonder where the poster got her info...

Thierry Ferland is still age eligible but not Lori-Ann Matte. She's younger than Ferland but girl's age limit is lower.
 

mackiecat

Well-Known Member
Messages
1,774
I thinks @couple novice may be speaking about the Men choice who both skated SR as well as the ladies pick. These skaters all skating international at the SR level and had higher placement than those who were still competing in JR.

Je pense que @couple novice parle peut-être du choix des hommes qui ont tous deux patiné SR ainsi que le choix des dames. Ces patineurs sont tous des patineurs internationaux au niveau SR et ont eu un placement plus élevé que ceux qui étaient encore en compétition dans JR.
 

RoseRed

Well-Known Member
Messages
2,141
I thinks @couple novice may be speaking about the Men choice who both skated SR as well as the ladies pick. These skaters all skating international at the SR level and had higher placement than those who were still competing in JR.

Je pense que @couple novice parle peut-être du choix des hommes qui ont tous deux patiné SR ainsi que le choix des dames. Ces patineurs sont tous des patineurs internationaux au niveau SR et ont eu un placement plus élevé que ceux qui étaient encore en compétition dans JR.
You mean nationally. None of the JW entrants have competed senior internationally.
 

couple novice

New Member
Messages
8
I thinks @couple novice may be speaking about the Men choice who both skated SR as well as the ladies pick. These skaters all skating international at the SR level and had higher placement than those who were still competing in JR.

Je pense que @couple novice parle peut-être du choix des hommes qui ont tous deux patiné SR ainsi que le choix des dames. Ces patineurs sont tous des patineurs internationaux au niveau SR et ont eu un placement plus élevé que ceux qui étaient encore en compétition dans JR.
vous avez raison je parlais plus des hommes et femmes et j'ai aussi compris que ce site est pour les canadian pairs donc je m'excuse et je comprends que la question devrait-être adresser sur un autre site. Merci.
 
Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread

Top
Do Not Sell My Personal Information